V dňoch od 19. 6 do 22. 6 sa na našej škole uskutočnil informatický týždeň pre študentov D tried so zameraním na informatiku.
Počas týchto dní študenti z 3.D triedy pracovali prvé dva dni s doc. Ing. M. Kvaššayom, PhD. a Ing. P. Rusnákom, PhD. na projekte, ktorý začali už počas roka. Cieľom tohto projektu bolo vytvorenie hry Bomberman so všetkým, čo by hra mala obsahovať. Hru robili v programe Greenfoot, v ktorom sa počas tohto týždňa naučili nové príkazy a spôsoby, ako v ňom pracovať a fungovať. Nasledujúce dva dni Ing. Forgácsová ukázala študentom ako pracovať s umelou inteligenciou, pomocou ktorej vytvorili rôzne obrázky, memes či zaujímavý dizajn písmen pre jednotlivé slová. Výsledky práce zhmotnili do elektronického časopisu.
Dňa 20. 6. 2023 sa študenti 1.D a 2.D triedy pod vedením Ing. Apoleníka a Ing. Kvaššaya zúčastnili exkurzie v spoločnosti SEPS a.s. Žilina. SEPS a.s. zaisťuje bezpečnú a spoľahlivú prevádzku slovenskej prenosovej sústavy a prenos elektriny v rámci Slovenska a tiež z alebo do zahraničia. Študenti mohli vidieť ovládacie panely, pomocou ktorých dispečeri riadia a vykonávajú 24 hodinový dohľad nad distribúciou elektrickej energie na území Slovenska a štátmi Európskej únie. Na riadiacich pultoch im boli znázornené grafy s aktuálnymi hodnotami pri prenosoch elektrickej energie. Sprievodca exkurziou Ing. Kret M. vysvetlil študentom postupy tvorby cien elektrickej energie pre spoločnosti a pre domácnosti, princípy obchodovania s energiami na Slovensku. Pre študentov priniesla táto exkurzia viaceré poznatky a vedomosti, ktoré môžu uplatniť pri aj ďalšom štúdiu na našej škole.
Zvyšné dni strávili študenti 1.D a 2.D programovaním. Študenti 1.D spolu s PaedDr. M. Skladaným vstúpili do tajov programovania mobilných zariadení v blokovom prostredí MIT App Inventor 2, v ktorom vytvárali rôzne jednoduché aplikácie a hry. Naučili sa vytvárať aj programy pre micro:bity pomocou rádiového signálu tak, aby micro:bity mohli medzi sebou posielať informácie.
Keďže mobilné aplikácie dominujú svetu smartfónov, tak sa i študenti 2.D rozvíjali v tejto oblasti a to pod vedením Bc. M. Jurkoviča. Venovali sa analýze mobilných aplikácií v jazyku Kotlin v prostredí Android Studio.V nasledujúcom dni sa študenti zamerali na programovanie v jazyku Python. Ako projekt si vybrali jednoduchú a zábavnú hru piškvorky, ktorá im umožnila uplatniť nové znalosti v praxi.
Tento týždeň si žiaci užili a odniesli si z neho nové vedomosti.
V. Masaryková (3. D), Ing. P. Kvaššay, PaedDr. M. Skladaný, Bc. M. Jurkovič